Welcome to ROCKERS WORLD.Join me in FACEBOOK.DONT FORGET COME AGAIN.THANKS

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

















Berhati-Hati Dengan Theme Percuma

Posted by namia cinta Monday, July 16, 2012 0 ulasan




Saya pasti ramai yang menggunakan theme percuma yang sudah tersedia biasanya theme percuma ini di gunakan oleh blogger blogspot. saya tak kata salah menggunakan theme percuma cuma kita harus lebih hati-hati.

kenapa saya katakan begitu, ini kerana pihak yang membuat theme tersebut pasti akan masukkan kod-kod yang kita sendiri tidak tahu apa fungsinya jika kita rasa kod-kod yang di masukkan itu tidak penting ianya salah sama sekali.

lihat gambar di atas kod-kod itu saya dapat daripada satu theme percuma baru-baru ini dan saya cuba menggunakannya dan kesannya seluruh trafik blog tersebut lumpuh sepenuhnya.

kebiasaannya kod-kod tersebut berfungsi mencuri trafik dari blog kita dan di bawa kepada blog asal yang menggunakan theme tersebut.. jadi harusnya korang berhati-hati dengan sesuatu yang percuma sebelum membuat keputusan.

mungkin pada mereka yang sudah biasa tidak menjadi masalah tapi pada mereka yang baru saja mahu berjinak-jinak dalam dunia blogger harusnya lebih banyak menimba ilmu.

di sini saya kongsikan juga bagaimana korang mahu mengetahuai sama ada entry blog korang di copy paste atau tidak SINI


0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

۞ Followers ۞

۞ Country ۞


۞ Direktori ۞

۞ Download ۞